Yazarlar |
Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Semra Sak
|
Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı:Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde bütünleştirilmiş Türkçe ve fen etkinliklerinin çocukların çevre algısına etkisini belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Karma yöntemin nitel boyutunda fenomenolojik desen, nicel boyutunda ise yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 20 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklarabir çevre resmi çizmeleri istenmiş ve çocuklarla yaptıkları çizimler hakkında birebir görüşmeler yapılmıştır. Çizimler Bir Çevre Çiz Test Rubriği ile değerlendirilmiş ve ilgili rubrik sarı ve mavi renk tonları ile nitel hâle evrilmeye çalışılmıştır. Bulgular: Deney grubunun son testlerinde çizdiği resimlerde çevre ile ilgili figürler artmıştır. Deney grubundaki çocukların son test çizimlerinin bütünleştirilmiş etkinliklerde kullanılan resimli kitaplarla ilgili olduğu bulgulanmıştır. Önemli Vurgular: Araştırmanın sonucunda, resimli çocuk kitapları ile geliştirilen bütünleştirilmiş Türkçe ve fen etkinliklerinin uygulandığı deney grubundaki çocukların çevre algılarındaki değişimin kontrol grubundaki çocuklara göre geliştiği ve daha belirgin olduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2024 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1525476 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1525476 |