img
The Effectof Integrated Turkish and Science Activities in Pre-School Education on Childrens Environmental Perception    
Yazarlar
Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Semra Sak
Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı:Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde bütünleştirilmiş Türkçe ve fen etkinliklerinin çocukların çevre algısına etkisini belirlemektir. Materyal ve Yöntem: Karma yöntemin nitel boyutunda fenomenolojik desen, nicel boyutunda ise yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 20 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklarabir çevre resmi çizmeleri istenmiş ve çocuklarla yaptıkları çizimler hakkında birebir görüşmeler yapılmıştır. Çizimler Bir Çevre Çiz Test Rubriği ile değerlendirilmiş ve ilgili rubrik sarı ve mavi renk tonları ile nitel hâle evrilmeye çalışılmıştır. Bulgular: Deney grubunun son testlerinde çizdiği resimlerde çevre ile ilgili figürler artmıştır. Deney grubundaki çocukların son test çizimlerinin bütünleştirilmiş etkinliklerde kullanılan resimli kitaplarla ilgili olduğu bulgulanmıştır. Önemli Vurgular: Araştırmanın sonucunda, resimli çocuk kitapları ile geliştirilen bütünleştirilmiş Türkçe ve fen etkinliklerinin uygulandığı deney grubundaki çocukların çevre algılarındaki değişimin kontrol grubundaki çocuklara göre geliştiği ve daha belirgin olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2024
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1525476
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1525476