Yazarlar (6) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu araştırmada, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) destekli bir proje kapsamında öğretmen adaylarına verilen kaynaştırmaya ilişkin yeterlik eğitimine yönelik projeye katılan öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu projeye katılım sağlayan 14 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. İçerik analizi sonucunda kaynaştırma yeterlik eğitimi ana teması altında eğitimin katkıları, eğitimde yaşanan aksaklıklar, eğitim sonrası sahada yapılması planlananlar ve gelecekteki eğitimlere yönelik beklentiler olmak üzere dört alt temaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adayları sunulan eğitim hakkında çoğunlukla olumlu görüş bildirerek kaynaştırmaya yönelik bakış açılarında olumlu yönde bir değişim meydana geldiğini belirtmiştir. Ayrıca öğretmen adayları özel gereksinimi olan bireylere yönelik farkındalıklarının ve onlarla çalışmaya ilişkin özgüvenlerinin arttığını, bilgi edindiklerini, ileride öğretmen olduklarında bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak çeşitli düzenlemeler yapabileceklerini, materyal hazırlayabileceklerini ve sınıf ortamını uyarlayabileceklerini belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılarak ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5983 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2024 |
Sayı | 72 |
Sayfalar | 356 / 380 |
Doi Numarası | 10.21764/maeuefd.1439815 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/87715/1439815 |