img
img
Kastamonu İlinde Turizm Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Algılarının Satın Alma Davranışlarına Etkisi   
Yazarlar (2)
Şevki Ulama
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Dilara Eylül KOÇ Dr. Öğr. Üyesi Dilara Eylül KOÇ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Teknolojik gelişmelere paralel olarak internet günlük hayatımıza girmiş ve sosyal medya kullanımını yaygınlaştırmıştır. Böylece sık kullanılan internet ve sosyal medya tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını etkilemiştir. Günümüzde tüketiciler sosyal ağları bir iletişim aracı olarak kullanırken işletmeler reklam aracı olarak kullanmaktadır. Araştırmanın amacı, sosyal medya reklamlarına yönelik tüketici algılarının satın alma niyetlerini nasıl etkilediğini incelemektir. Bir diğer amaç ise, sosyal medya kullanıcılarının sosyal medya reklamları ile ilgili algılarını saptamaktır. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi ile Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi sosyal medya kullanan öğrencilerden 212 analize uygun anket elde edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, öğrencilerin sosyal medya reklamlarına yönelik algılarının ve satın alma davranışlarının sınıflara göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin satın alma davranışlarının sosyal medya reklamlarına yönelik algılarına bağlı olduğu görülmüştür. Araştırmanın dikkat çekici bulgusu, öğrencilerin sosyal medya reklamlarını güvenilir ve inandırıcı bulmamalarına rağmen ürün bilgisi için iyi bir kaynak olarak görmeleridir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research
Dergi ISSN 2602-4144
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2019
Cilt No 3
Sayı 3
Sayfalar 381 / 399
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/gastoria/issue/50020
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş