img
Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları   
Yazarlar
Volkan Duran
Iğdır Üniversitesi, Türkiye
Güliz Kaymakçı
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNAL Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ÜNAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüzdeki en etkili medya kuramcılarından birisi olan Fransız post modern yazar Jean Baudrillard modern kitle iletişimaraçlarının etkisinin diğer teknolojilerin etkisinden daha farklı ve derin olduğunu vurgulamıştır. Baudrillard’a göre, kitleiletişiminin özellikle de televizyon gibi elektronik medyanın gelişi tam da yaşamlarımızın niteliğini değiştirmiştir. Televizyon bizeyalnızca dünyayı göstermez, giderek içinde yaşadığımız dünyanın aslında ne olduğunu belirler. Benzer şekilde, Fransız düşünürJean Baudrillard’ın geliştirdiği “Simülasyon Kuramı” bu olguları kültürel simgesel sistemi anlamada simülakr kavramıylaaçıklamıştır. Buna göre, gerçekliğin “gibiliği” ya da gözükmesi, sosyal yaşamı düzenlemektedir. Simülakr, toplumun kendisini,çevresini nasıl anladığını belirleyen kategorilerle birlikte bir gerçeklik ilkesi sunmaktadır. Simülakrlar statükoyu sürdürmek veyeniden üretmek anlamında kurumsal uygulamalar düzenlemektedir. Simülakr tarihsel olarak yavaş yavaş gelişir. Baudrillard,“Simulacra and Simulation” adlı eserinde eğitimin olmadığını sadece ileri kapitalizmde doğabilecek eşitsizlikleri maskeleyen bireğitim simülasyonu olduğunu vurgulamıştır. Bu bağlamda “eğitim programları bir simülakr olarak ele alınabilir mi?” sorusu buçalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmada önce Baudrillard felsefesi incelenecektir. İkinci aşamada ise eğitimdeprogram geliştirmede ihtiyaç analizi açısından Baudrillard’ın görüşleri ele alınacaktır. Üçüncü aşamada ise programgeliştirmenin ekonomik, sosyal ve felsefi temelleri açısından Baudrillard’ın görüşleri ele alınacaktır. Son olarak ise programgeliştirme modelleri açısından Baudrillard’ın görüşleri incelenecektir. Çalışma sonuçları literatürle tartışıldıktan sonra konuylailgili öneriler belirtilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 05-2020
Cilt No 28
Sayı 3
Sayfalar 1583 / 1599
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.3929
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.3929
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Bir Simülasyon Olarak Eğitim ve Eğitim Programları

Paylaş