img
img
GÖÇ VE GÖÇE İLİŞKİN KAVRAMLARA YÖNELİK TÜRKÇE VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİŞSEL YAPILARI   
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Mehmet YAVAŞ Arş. Gör. Mehmet YAVAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Fatih DEMİREL Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Fatih DEMİREL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Son yıllarda dünya genelinde bilhassa da ülkemizde çokça tartışılan ve üzerinde çalışılan konuların başında göç olgusu gelmektedir. Özellikle geçici korunma statüsü ile ülkemizde bulunan yaklaşık 3.5 milyon Suriyeli ve buna ek ülkemizde hayatını idame ettiren farklı uyruklardan göçmen, mülteci ve sığınmacıların topluma uyumunda çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu sorunların başlıcalarından biri de eğitim alanında kendini göstermektedir. Özellikle eğitimin her kademesinde göçmen, mülteci, sığınmacı gibi farklı yasal statüdeki öğrenciler ortak eğitim görmektedir. Sınıf içerisinde farklı yasal statüde olan öğrencilerin bulunması başta öğretmenler olmak üzere eğitimin bütün paydaşları açısından bir kavram karmaşasını da ortaya çıkarmaktadır. Bu paydaşların en önemlilerinden birini de öğretmenlik uygulaması dersini alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Yapılan çalışma ile öğretmenlik uygulaması dersini …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Journal of Language Academy
Dergi ISSN 2342-0251
Dergi Tarandığı Indeksler H.W. Wilson
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 52
Sayı 52
Sayfalar 452 / 465
Doi Numarası 10.29228/ijla.79472
Makale Linki https://doi.org/10.29228/ijla.79472