Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Son yıllarda dünya genelinde bilhassa da ülkemizde çokça tartışılan ve üzerinde çalışılan konuların başında göç olgusu gelmektedir. Özellikle geçici korunma statüsü ile ülkemizde bulunan yaklaşık 3.5 milyon Suriyeli ve buna ek ülkemizde hayatını idame ettiren farklı uyruklardan göçmen, mülteci ve sığınmacıların topluma uyumunda çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu sorunların başlıcalarından biri de eğitim alanında kendini göstermektedir. Özellikle eğitimin her kademesinde göçmen, mülteci, sığınmacı gibi farklı yasal statüdeki öğrenciler ortak eğitim görmektedir. Sınıf içerisinde farklı yasal statüde olan öğrencilerin bulunması başta öğretmenler olmak üzere eğitimin bütün paydaşları açısından bir kavram karmaşasını da ortaya çıkarmaktadır. Bu paydaşların en önemlilerinden birini de öğretmenlik uygulaması dersini alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Yapılan çalışma ile öğretmenlik uygulaması dersini … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Language Academy |
Dergi ISSN | 2342-0251 |
Dergi Tarandığı Indeksler | H.W. Wilson |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 52 |
Sayı | 52 |
Sayfalar | 452 / 465 |
Doi Numarası | 10.29228/ijla.79472 |
Makale Linki | https://doi.org/10.29228/ijla.79472 |