img
img
Akran Eğitiminin Pediatri Hemşireliği Öğrencilerinin Klinik Rahatlık ve Endişe Durumlarına Etkisi    
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Dr. Gamze KAŞ ALAY Arş. Gör. Dr. Gamze KAŞ ALAY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ULAŞ KARAAHMETOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Gülşen ULAŞ KARAAHMETOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Amaç: Bu araştırma, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (ÇSHH) dersine kayıtlı öğrencilere akran eğiticiler tarafından verilen eğitimin öğrencilerin klinik rahatlık ve endişe durumlarına etkisini belirlemek amacı ile yapıldı. Yöntem: Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma, 2021-2022 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde, ÇSHH dersine kayıtlı 78 öğrenci ile yürütüldü. Araştırmanın verileri “Öğrenci Bilgi Formu” ve “Pediatri Hemşireliği Öğrencileri Klinik Rahatlık ve Endişe Değerlendirme Aracı” kullanılarak toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma kullanıldı. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA testi kullanıldı. Bulgular: Pediatri hemşireliği öğrencileri klinik rahatlık ve endişe değerlendirme aracı rahatlık alt boyut puanı 13.87±2.67 ve endişe alt boyut puanı 11.53±3.04 olarak bulundu. Öğrencilerin eğitim öncesi ve sonrası klinik rahatlık ve endişe alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı (p>0.05). Sonuç: Bu çalışmada akran eğitiminin pediatri hemşireliği öğrencilerinin klinik endişe ve rahatlık durumuna etkisi olmadığı belirlendi. Bu sonuç doğrultusunda daha uzun sürede planlanmış eğitim programları ve daha büyük örneklem ile farklı örneklem gruplarında benzer çalışmaların tekrarlanması önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-3463
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 40
Sayı 3
Sayfalar 447 / 455
Doi Numarası 10.53490/egehemsire.1166433
Makale Linki https://doi.org/10.53490/egehemsire.1166433