Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, 2023-2024 öğretim yılı Sosyal Bilgiler ders kitaplarında Arkeoloji konularının nasıl yansıtıldığını incelemektir. Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin geçmişlerini, bugünlerini ve geleceklerini tanıma ve analiz etme imkanı sağlar, ayrıca kültürel çeşitliliğe sahip demokratik bir toplumda gençlerin bilgiye dayalı ve mantıklı kararlar alabilme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. Araştırmanın ana problemi,“Arkeoloji konuları 2023-2024 öğretim yılı Sosyal Bilgiler ders kitaplarına nasıl yansımaktadır?” sorusuna odaklanmaktadır. Bu doğrultuda, ders kitaplarında Arkeoloji konularının işlevi, hedeflenen kazanımlar, sunum şekli ve kullanılan ölçme ve değerlendirme araçları incelenmiştir. Ders kitapları, öğrencilere kültürel aktarımın |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies - Education |
Dergi ISSN | 2627-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 751 / 780 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.78386 |
Makale Linki | https://turkishstudies.net/education |