img
img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevre Eğitimi Öz-Yeterlik Algılarını Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Kadir KARATEKİN Prof. Dr. Kadir KARATEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Şeyma Söğüt
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik algılarını etkileyen değişkenleri tespit etmektir. Araştırma bir devlet üniversitesinin sınıf eğitimi anabilim dalında eğitim gören 231 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Bu çalışmada nicel araştırma yaklaşımlarından biri olan tarama modeli tercih edilmiştir. Alt problemlere cevap aramak için Özdemir vd., (2009) tarafından geliştirilen “Çevre Eğitimi Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS istatistik programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik algıları üzerinde cinsiyet değişkeninin bir etkisi görülmemişken, çevre eğitimi dersi alma, bir STK’ya üye olma, yaşam yeri, çevre merak düzeyi, doğal alanlarda bulunma sıklığı ve çevre problemlerini çözme yeterlilik düzeyi değişkenlerinin etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlik algılarını geliştirmek için lisans eğitimleri boyunca okul dışı öğrenmeleri de destekleyecek uygulamalı bir çevre eğitiminin verilmesi faydalı olacaktır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 2602-4632
Dergi Tarandığı Indeksler Türk Eğitim İndeksi, Sobiad
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 9
Sayı 2
Sayfalar 281 / 295
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/4431050
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş