img
img
Farklı okunabilirlik formüllerine göre ders kitabı incelemesi: Ortaokul 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı örneği   
Yazarlar (3)
Sağ Çağrınur
Tuğba Turgut
Türkiye
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğrenme-öğretme sürecinde sıkça kullanılan ders kitaplarının okunabilirliğin in öğrencilerin seviyesine uygun olması, milli ve manevi değerlerini içselleştiren bireyler yetiştirmek için büyük önem taşır. Türkiye Cumhuriyeti’nin milli ve manevi değerlerine sahip çıkan bireyler yetiştirilmesi ve Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı, ilke ve inkılaplarını gelecek kuşaklara aktarmayı amaçlayan bu ders kitabındaki metinlerin öğrencilerin anlayabileceği zorlukta olması hedeflere ulaşma açısından kritik öneme sahiptir. Bu açıdan bakıldığında, araştırmada ortaokul 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabındaki (İTADK) metinlerin okunabilirlik formüllerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel metodoloji kapsamında doküman incelemesi ile yürütülmüştür. Veri kaynağı olarak 2 özel yayınevi ve 1 Millî Eğitim Bakanlığı’na ait toplam 3 adet T.C. İTADK kullanılmıştır. Ders kitaplarındaki metinlerin analizinde Flesch Okunabilirlik Formülü, McLaughlin SMOG Okunabilirlik Formülü, Gunning Fog Index Okunabilirlik Formülü ve Ateşman Okunabilirlik Formülü kullanılmış t ır. Araştırma neticesinde, incelenen ders kitaplarının okunabilirlik formülü sonuçlarına göre okunabilirlik düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda, ders kitaplarında yer alan okunabilirlik düzeylerinin hedef kitlenin okuma düzeylerine uygun olarak hazırlanması önerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Tarih Okulu Dergisi
Dergi ISSN 1308-5298
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2024
Makale Linki https://johschool.com/sayi/4eff9b26-67bd-4e8f-8f12-5e01b5d71de3.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş