img
img
Cumhuriyet ten Günümüze Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının Vatandaşlık Eğitimi Bağlamında İncelenmesi     
Yazarlar (2)
Fatıma Betül Demir Evcimen
Bartın Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında (SBDÖP) belirli zamanlarda çağın şartlarına göre çeşitli düzenleme ve güncellemeler yapılmaktadır. Bu araştırma, Türkiye’de uygulanmış/uygulanmakta olan SBDÖP’de yer alan vatandaşlık konularının genel amaç, kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci açısından karşılaştırmalı olarak analizini ortaya koymaktadır. Araştırmada, çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 1968, 1998, 2005 ve 2018 SBDÖP oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda, programların ulusal vatandaşlık anlayışından küresel vatandaş anlayışına geçildiği, kişi hak ve özgürlüklerine saygılı, evrensel değerleri içselleştirmiş etkin vatandaşlar yetiştirme yaklaşımında olduğu tespit edilmiştir. Farklı öğretim programlarının vatandaşlık eğitimi bağlamında incelenebileceği önerilerilebilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2146-5606
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2024
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 697 / 726
Doi Numarası 10.23863/kalem.2024.301
Makale Linki https://doi.org/10.23863/kalem.2024.301