Yazarlar (2) |
![]() Bartın Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında (SBDÖP) belirli zamanlarda çağın şartlarına göre çeşitli düzenleme ve güncellemeler yapılmaktadır. Bu araştırma, Türkiye’de uygulanmış/uygulanmakta olan SBDÖP’de yer alan vatandaşlık konularının genel amaç, kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci açısından karşılaştırmalı olarak analizini ortaya koymaktadır. Araştırmada, çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 1968, 1998, 2005 ve 2018 SBDÖP oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda, programların ulusal vatandaşlık anlayışından küresel vatandaş anlayışına geçildiği, kişi hak ve özgürlüklerine saygılı, evrensel değerleri içselleştirmiş etkin vatandaşlar yetiştirme yaklaşımında olduğu tespit edilmiştir. Farklı öğretim programlarının vatandaşlık eğitimi bağlamında incelenebileceği önerilerilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-5606 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2024 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 697 / 726 |
Doi Numarası | 10.23863/kalem.2024.301 |
Makale Linki | https://doi.org/10.23863/kalem.2024.301 |