| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. İbrahim DEMİRBAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
Amaç: Araştırmamızın amacı Türkiye’de ilkokul düzeyinde coğrafya eğitimi alanında yapılan çalışmaların içerik değerlendirmesi yapılarak ilkokul düzeyinde coğrafya eğitiminin mevcut ve gelecekteki durumunu belirlemektir. Yöntem: Araştırmada tüm belgeleri incelemek ve değerlendirmek için kullanılan sistemli bir yöntem olan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Bulgular: Doküman olarak ilkokul düzeyinde coğrafya eğitimi alanında yapılan makaleler, bildiriler, kitap/kitap bölümleri, yüksek lisans ve doktora tezleri olmak üzere 111 çalışma incelenmiştir. Sonuç: Elde edilen sonuçlara göre, ilkokul düzeyinde coğrafya eğitimi ile ilgili çalışmaların en fazla yüksek lisans tezi üzerine ve çalışmaların en fazla 2019 yılında yapıldığı görülmektedir. Ayrıca en fazla tez Gazi Üniversitesi, en fazla makale ise Marmara Coğrafya Dergisi’nde yayımlandığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda çoğunlukla kavram algılama/yanılgısı ve ilköğretimde/ilkokulda coğrafya eğitimi/öğretimi konuları ele alınırken, Çalışmlarda kullanılan yöntemin en fazla betimsel tarama yöntemi oluşturmuştur. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | International Social Sciences Education Journal |
| Dergi ISSN | 2146-6297 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | SOBIAD |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2022 |
| Cilt No | 8 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 297 / 329 |
| Doi Numarası | 10.47615/issej.1174661 |
| Makale Linki | http://dx.doi.org/10.47615/issej.1174661 |