Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kadınların güçlendirilmesi eğitim ve öğretim ilkesi kapsamında kadınların özellikle dezavantajlı grupta değerlendirilen yaşlı kadınların finansal okuryazarlık bilgi, tutum ve davranışları ile dijital finansal okuryazarlık durumlarının belirlenmesi, kadınların sosyo-ekonomik gelişmeleri için her türlü imkânın sağlandığı bir ortam oluşturulması açısından önemlidir. Bu doğrultuda bu çalışma, yaşlı kadınların, finansal okuryazarlık tutum ve davranışları ile dijital finansal okuryazarlık durumlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 60 yaş üstü 349 yaşlı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak ‘Finansal Okuryazarlık ve Dijitalleşme Ölçeği’ kullanılmıştır. Ölçek, finansal bilgi, finansal davranış ve finansal tutumlar ile dijital finansal tutum ve dijital finansal davranışlar olmak üzere 5 boyuttan oluşmaktadır. Çalışmaya katılan kadınların eğitim düzeyi arttıkça finansal bilgi, finansal tutum … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | AKADEMİK SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | MLA, ESJI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2025 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 169 |
Sayfalar | 1 / 23 |
Doi Numarası | 10.29228/ASOS.78953 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.78953 |