img
img
A Gifted High School Student’s Abstraction Process of Divisibility Rules     
Yazarlar (2)
Esra Karataş-Güler
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Üstün yetenekli öğrenciler genellikle karmaşık matematiksel görevlerle motive olurlar. Matematiksel soyutlama, üstün yetenekli öğrencilerin bilgi alanındaki bilişsel süreçlerine erişim sağlar. “Bölünebilme kuralları nasıl ve neden çalışır?” sorusu, onlarda bir bölünebilirlik kuralının çalışma prensibini inşa etmek için entelektüel bir ihtiyaç uyandırır. Bu nedenle, bu araştırma üstün yetenekli bir lise öğrencisinin bölünebilme kurallarını soyutlama sürecine odaklanmıştır. Matematiksel soyutlamayı gözlemlenebilir eylemler aracılığıyla inceleyen bu çalışma, üstün yetenekli öğrencinin bölünebilme kurallarının çalışma prensibine ilişkin düşünceleri, zorlukları ve stratejileri hakkında daha derin bir bakış sunmaktadır. Materyal ve Yöntem: Veriler, nitel araştırma deseninde dokuzuncu sınıf üstün yetenekli bir öğrenciden klinik görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Veriler, RBC+C soyutlama teorik çerçevesinin Tanıma-Recognizing, Kullanma-Building with, Oluşturma-Constructing ve Pekiştirme-Consolidation epistemik eylemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Üstün yetenekli öğrencinin bölünebilme kurallarını soyutlamak için bölünebilme ile ilgili gerekli ön bilgileri tanıyabilmiş ve kullanabilmiştir. Öğrenci, oluşturma sürecinde farklı basamaklı sayıların basamak değerlerinden yola çıkarak daha karmaşık bölünebilme kurallarını keşfetmiştir. Önemli Vurgular: Öğrenci, daha karmaşık bölünebilme kurallarının soyutlanma sürecinde araştırmacı rehberliğine ihtiyaç duymuştur. Araştırmacının rehberliği ile öğrenci, bilişsel olarak daha karmaşık bölünebilme kurallarının altında yatan mantığı anlayabilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2025
Cilt No 33
Sayı 1
Sayfalar 1 / 16
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş