img
img
Comparison of Face-to-face and Distance Education Based on Incremental Self-theory in terms of Students’ Academic Achievement, Self-confidence, and Motivation and Teacher Views    
Yazarlar (2)
Sema İrem Orhan
Prof. Dr. Abdullah AYDIN Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesinin öğretiminde gelişim öz-teorisine göre tasarlanan etkinlik ve materyallerin yüz yüze ve uzaktan eğitimle uygulanmasının öğrencilerin akademik başarı, öz-güven ve motivasyonlarına etkisinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Diğer bir amaç ise, uygulama sürecine katılan fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin alınmasıdır. Materyal ve Yöntem: Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yönteminin bir çeşidi olan sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmanın sonucunda, akademik başarı düzeyleri açısından yüz yüze eğitim uygulanan öğrencilerin lehine, motivasyon düzeyleri açısından ise uzaktan eğitim uygulanan öğrencilerin lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öz-güven düzeyleri açısından ise iki grup arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğretmenler ise, tasarlanan öğretimin öğrencilerin derse karşı moral ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Önemli Vurgular: Araştırma kapsamında gelişim öz-teorisi doğrultusunda tasarlanan uygulama süreci oldukça kolay olan ve hiçbir dersin müfredatına müdahalede bulunmayan bu öğretimin, öğrencilerin öğrenme problemi ve motivasyon düşüklüğü yaşadığı diğer ders ve konulara entegre edilerek uygulanması faydalı olabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2025
Cilt No 33
Sayı 1
Sayfalar 17 / 34
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1628225
Makale Linki https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628225