Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, 7. sınıf fen bilimleri dersi hücre ve bölünmeler ünitesinin öğretiminde gelişim öz-teorisine göre tasarlanan etkinlik ve materyallerin yüz yüze ve uzaktan eğitimle uygulanmasının öğrencilerin akademik başarı, öz-güven ve motivasyonlarına etkisinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Diğer bir amaç ise, uygulama sürecine katılan fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin alınmasıdır. Materyal ve Yöntem: Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yönteminin bir çeşidi olan sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmanın sonucunda, akademik başarı düzeyleri açısından yüz yüze eğitim uygulanan öğrencilerin lehine, motivasyon düzeyleri açısından ise uzaktan eğitim uygulanan öğrencilerin lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öz-güven düzeyleri açısından ise iki grup arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğretmenler ise, tasarlanan öğretimin öğrencilerin derse karşı moral ve motivasyonlarını olumlu yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Önemli Vurgular: Araştırma kapsamında gelişim öz-teorisi doğrultusunda tasarlanan uygulama süreci oldukça kolay olan ve hiçbir dersin müfredatına müdahalede bulunmayan bu öğretimin, öğrencilerin öğrenme problemi ve motivasyon düşüklüğü yaşadığı diğer ders ve konulara entegre edilerek uygulanması faydalı olabilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2025 |
Cilt No | 33 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 17 / 34 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1628225 |
Makale Linki | https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628225 |