img
img
Çocuk Tüketicilerin Marka Simgelerini Algılama Durumları   
Yazarlar (4)
Ali Fuat Ersoy
Karabük Üniversitesi, Türkiye
Aybige Şenkal
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Seher Ersoy Quadır
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY Prof. Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Marka simgeleri, çocukların ürünleri ve hizmetleri sınıflandırmalarında, ürünü hangi tüketici grubunun kullandığını fark etmelerinde ve aynı amaca hizmet eden ürünlerin kalitelerini karşılaştırmalarında kolaylık sağlamaktadır. Bu nedenle bu araştırmada; ürün markalarını tanımayı ve hatırlamayı içeren marka farkındalığının, çocuklarda hangi oranda geliştiğini tespit etmek amacıyla ilköğretim okulu öğrencilerinin ürün markalarının simgelerini algılama düzeyleri incelenmiştir. Ankara il merkezinden, düşük ve yüksek sosyoekonomik düzeyi temsil eden iki okulun 6., 7. ve 8.sınıflarından 197 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Öğrencilere 24 adet marka simgesi gösterilerek; bu ürünü kimlerin kullandığı, simgelerini gördükleri markaların hangi ürün sınıfına girdiği ve marka isimleri sorulmuştur. Sosyoekonomik düzeyi yüksek aileleri temsil eden öğrenciler her üç tür soruya sosyoekonomik düzeyi düşük ailelere sahip öğrencilere göre genellikle daha doğru cevaplar vermişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı E-Journal of New World Sciences Academy Vocational Education
Dergi ISSN 1306-3111
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO PUBLISHING veri tabanında taranmaktadır
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2009
Cilt No 4
Sayı 4
Sayfalar 181 / 197
Doi Numarası . http://www.newwsa.com/upload/makale/NWSA-1879-1-4.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2
Çocuk Tüketicilerin Marka Simgelerini Algılama Durumları

Paylaş