Yazarlar (4) |
![]() Karabük Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Necmettin Erbakan Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Marka simgeleri, çocukların ürünleri ve hizmetleri sınıflandırmalarında, ürünü hangi tüketici grubunun kullandığını fark etmelerinde ve aynı amaca hizmet eden ürünlerin kalitelerini karşılaştırmalarında kolaylık sağlamaktadır. Bu nedenle bu araştırmada; ürün markalarını tanımayı ve hatırlamayı içeren marka farkındalığının, çocuklarda hangi oranda geliştiğini tespit etmek amacıyla ilköğretim okulu öğrencilerinin ürün markalarının simgelerini algılama düzeyleri incelenmiştir. Ankara il merkezinden, düşük ve yüksek sosyoekonomik düzeyi temsil eden iki okulun 6., 7. ve 8.sınıflarından 197 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmuştur. Öğrencilere 24 adet marka simgesi gösterilerek; bu ürünü kimlerin kullandığı, simgelerini gördükleri markaların hangi ürün sınıfına girdiği ve marka isimleri sorulmuştur. Sosyoekonomik düzeyi yüksek aileleri temsil eden öğrenciler her üç tür soruya sosyoekonomik düzeyi düşük ailelere sahip öğrencilere göre genellikle daha doğru cevaplar vermişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | E-Journal of New World Sciences Academy Vocational Education |
Dergi ISSN | 1306-3111 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO PUBLISHING veri tabanında taranmaktadır |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 10-2009 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 181 / 197 |
Doi Numarası | . http://www.newwsa.com/upload/makale/NWSA-1879-1-4.pdf |