Yazarlar (4) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Özet |
Okul öncesi dönem çocukları günümüzde pek çok dijital uyarana maruz kalmaktadır. Televizyondaki ve internetteki çocuk kanalları, çocuk programları, çizgi filmler, DVD'ler, internet kaynakları çocukların kolaylıkla erişebildikleri içerikler haline gelmiştir ve hayatlarında önemli bir yer almaktadır.(Yağan Güder vd., 2017). Çocuğun doğduğu andan itibaren karşı karşıya kaldığı televizyon, yapılan araştırmalarda çocukların dijital araç tercihlerinde ilk sırada yer almaktadır (Samur vd., 2014). Bu durum elbette televizyonlardaki çocuklara yönelik medya içeriklerinin artmasıyla da ilişkilidir. Türkiye'de hedef kitlesi doğrudan doğruya çocuklar olan tematik kanalların sayısının artması ve içeriğinin hızla genişlemesi de televizyona yönelik bu ilginin artmasında etkilidir (Keneş, 2015). Özellikle çocuklar için hazırlanan eğlence programları, canlandırmalar, müzikler, çizgi filmler ilgi ile izlenen çocuk yayınlarıdır (Karakuş, 2015). Yapılan araştırmalarda çocukların seyrettikleri yayınlar arasında ilk sırada çizgi filmlerin yer aldığı görülmektedir (Erdoğan, 2010; Ayan ve Baş, 2015; Yaşar ve Pasoy, 2011; Temel vd., 2014). Her alanda köklü değişimlerin yaşandığı günümüz dünyasında, masalların tahtını çizgi filmlere bıraktığı ve çizgi filmlerin hedef kitlesinin ise her geçen gün daha da genişlediği görülebilmektedir (Gürel ve Alem, 2010). Çizgi filmlerin ve çocuk programlarının çocuğun bilişsel, duygusal durumuna ve davranışlarına yakın olması ve çizgi film kahramanlarıyla kolayca özdeşleşebilmesi, çizgi filmlerin, çocuklar tarafından genel olarak izlenme nedenidir (Samur vd., 2014). Çizgi filmler çocukları eğlendirmenin yanı sıra çocukların kişisel ve toplumsal gelişimine ve ... |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Current Debates on Social Sciences 8 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2022 |
Sayfalar | 687 / 0 |