Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Öğrencilerin özetleme özyeterlik algıları, akademik başarı ve bilişsel gelişim açısından kritik bir role sahiptir. Özetleme, bir metindeki temel fikirleri belirleyip anlamlı bir bütün hâlinde ifade etme becerisini içerir. Bu beceri, bilgiyi organize etme, anlama ve kalıcı hâle getirme süreçlerini destekler. Özyeterlik algısı ise bireyin bir görevi yerine getirme kapasitesine olan inancını ifade eder. Özetleme özyeterliği yüksek olan öğrenciler, bilgiyi daha etkili bir şekilde analiz eder, özümser ve aktarır. Bu bağlamda bu araştırmada ilkokul 3. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrenim görmekte olan öğrencilerin özetleme özyeterlik algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Kastamonu ilinde bulunan devlet okullarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından 509 öğrenci kolay örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Veri toplama sürecinde “Özetleme Özyeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS21 paket programına … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | SOCIAL MENTALITY AND RESEARCHER THINKERS JOURNAL (SMART JOURNAL) |
Dergi ISSN | 2630-631X |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD Atıf Dizini; Scientific Indexing Services (SIS); Eurasian Scientific Journal Index (ESJI); ResearchBible (Academic Resource Index) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2025 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 409 / 416 |
Doi Numarası | 10.5281/zenodo.1 |
Makale Linki | https://smartofjournal.com/files/smartjournal/739691cf-a18a-42a7-b506-e04e7c3eb986.pdf |