img
img
İlköğretim Öğrencilerinin Dijital Okuma Motivasyonlarının İncelenmesi*    
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Günümüzde öğrenciler sıklıkla dijital metinler veya içerikler okumakta ve bu okumalar eğitim ortamlarında da kullanılmaktadır. Öğrencilerin dijital okuma motivasyonlarının belirlenmesinin hazırlanacak olan dijital eğitim içeriklerinin planlanmasında etkili olabileceği düşünülmektedir. Dijital okuma, günümüzde eğitim ve öğrenme süreçlerinde önemli bir yer edinmiştir. Özellikle teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, öğrencilerin okuma alışkanlıkları ve tercihleri de değişime uğramıştır. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı ilkokul üçüncü sınıftan sekizinci sınıfa kadar öğrenim görmekte olan öğrencilerin dijital okuma motivasyonunu belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte tarama yöntemi ile tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan devlet okullarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından 529 öğrenci random yoluyla belirlenmiştir. Veriler SPSS 22 …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies - Educational Sciences
Dergi ISSN 2667-5609
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD A
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2025
Cilt No 20
Sayı 1
Sayfalar 1 / 16
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.77823
Makale Linki https://turkishstudies.net/education?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=71c59a72-40f7-4eba-b075-b92f9242b6e8.pdf&key=77823
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
İlköğretim Öğrencilerinin Dijital Okuma Motivasyonlarının İncelenmesi*

Paylaş