Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzde öğrenciler sıklıkla dijital metinler veya içerikler okumakta ve bu okumalar eğitim ortamlarında da kullanılmaktadır. Öğrencilerin dijital okuma motivasyonlarının belirlenmesinin hazırlanacak olan dijital eğitim içeriklerinin planlanmasında etkili olabileceği düşünülmektedir. Dijital okuma, günümüzde eğitim ve öğrenme süreçlerinde önemli bir yer edinmiştir. Özellikle teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, öğrencilerin okuma alışkanlıkları ve tercihleri de değişime uğramıştır. Bu bağlamda araştırmanın temel amacı ilkokul üçüncü sınıftan sekizinci sınıfa kadar öğrenim görmekte olan öğrencilerin dijital okuma motivasyonunu belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte tarama yöntemi ile tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan devlet okullarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından 529 öğrenci random yoluyla belirlenmiştir. Veriler SPSS 22 … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies - Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD A |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2025 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 16 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.77823 |
Makale Linki | https://turkishstudies.net/education?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=71c59a72-40f7-4eba-b075-b92f9242b6e8.pdf&key=77823 |