img
img
Öğrencilerin Özetleme Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN Dr. Öğr. Üyesi Şafak KAMAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Öğrencilerin özetleme özyeterlik algıları, akademik başarı ve bilişsel gelişim açısından kritik bir role sahiptir. Özetleme, bir metindeki temel fikirleri belirleyip anlamlı bir bütün hâlinde ifade etme becerisini içerir. Bu beceri, bilgiyi organize etme, anlama ve kalıcı hâle getirme süreçlerini destekler. Özyeterlik algısı ise bireyin bir görevi yerine getirme kapasitesine olan inancını ifade eder. Özetleme özyeterliği yüksek olan öğrenciler, bilgiyi daha etkili bir şekilde analiz eder, özümser ve aktarır. Bu bağlamda bu araştırmada ilkokul 3. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrenim görmekte olan öğrencilerin özetleme özyeterlik algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Kastamonu ilinde bulunan devlet okullarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından 509 öğrenci kolay örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Veri toplama sürecinde “Özetleme Özyeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS21 paket programına …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal
Dergi ISSN 2630-631X
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2025
Cilt No 11
Sayı 2
Sayfalar 409 / 416
Makale Linki https://smartofjournal.com/index.jsp?mod=makale_tr_ozet&makale_id=80509
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş