img
img
Mathematics Anxiety Among Primary School Teachers: Scale Adaptation and Anxiety Level Determination Study   
Yazarlar (2)
Eyüp Bozkurt
Fırat Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Deniz KILIÇ Arş. Gör. Deniz KILIÇ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik kaygısını ölçmek için bir ölçek uyarlamak ve öğretmenlerin kaygı düzeylerini belirlemektir. Matematik kaygısı, öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini ve öğrencilere olan etkilerini önemli ölçüde etkileyebilir. Bu nedenle, öğretmenlerin kaygı düzeylerinin doğru bir şekilde belirlenmesi ve bu kaygıyı azaltmaya yönelik stratejilerin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Materyal ve Yöntem: Araştırmada kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2023 bahar döneminde Türkiye'nin farklı bölgelerinden 300 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler, çevrimiçi anket yoluyla toplanmış ve uyarlanan ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Ölçeğin dilsel ve kültürel uyarlaması için uzman görüşlerine başvurulmuş, pilot çalışma gerçekleştirilmiş ve sonrasında ana çalışma uygulanmıştır. Bulgular: Ölçek uyarlama sürecinde elde edilen bulgular, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin matematik kaygı düzeyleri cinsiyet, yaş ve mesleki deneyim değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Özellikle, kadın öğretmenlerin matematik kaygı düzeylerinin erkek öğretmenlere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, mesleki deneyimi az olan öğretmenlerin kaygı düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Önemli Vurgular: Sınıf öğretmenlerinin matematik kaygısı, eğitim politikaları ve öğretmen eğitim programları geliştirilirken dikkate alınması gereken önemli bir faktördür. Matematik kaygısını azaltmaya yönelik stratejiler ve destek programları önerilmektedir. Öğretmen eğitim programlarında, matematik kaygısını azaltacak yöntem ve tekniklerin yer alması gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2025
Cilt No 33
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1682935
Makale Linki https://doi.org/10.24106/kefdergi.1682935