img
img
The Effect of Context-based Comics on Sixth-Grade Students' Grounded Mental Model Development   
Yazarlar (2)
İlyas Acet
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmada, bağlam temelli çizgi romanın altıncı sınıf öğrencilerin temellendirilmiş zihinsel model (TZM) gelişimine etkisi incelenmiştir. Yarı deneysel desene göre yürütülen araştırmaya 59 öğrenci dahil edilmiştir. Deney grubunda bağlam temelli çizgi roman (BTÇR) ile kontrol grubunda mevcut ders kitabı destekli dersler işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak bağlam temelli elektriğin iletimi öğrenim durumları (BTÖDT) testi ön-son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda tasarlanan öğrenme ortamının kontrol grubuna göre TZM gelişimine etkisinin daha fazla olduğu ve BTÇR’nin mevcut ders kitabına göre TZM gelişiminde etkili bir öğretim materyali olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre TZM teorisinin kullanarak öğrencilerin zihinsel model tespitinde pratik bir şekilde tespit edilebileceği ve öğrenme ortamlarını ona göre düzenlenebileceği önerilmiştir. Ayrıca BTÖDT ve BTÇR kullanımına ilişkin öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Theoretical Educational Science
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2025
Cilt No 18
Sayı 2
Sayfalar 413 / 438
Makale Linki chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/4459680
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş