| Yazarlar (2) |
|
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye |
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Araştırmada, bağlam temelli çizgi romanın altıncı sınıf öğrencilerin temellendirilmiş zihinsel model (TZM) gelişimine etkisi incelenmiştir. Yarı deneysel desene göre yürütülen araştırmaya 59 öğrenci dahil edilmiştir. Deney grubunda bağlam temelli çizgi roman (BTÇR) ile kontrol grubunda mevcut ders kitabı destekli dersler işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak bağlam temelli elektriğin iletimi öğrenim durumları (BTÖDT) testi ön-son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda tasarlanan öğrenme ortamının kontrol grubuna göre TZM gelişimine etkisinin daha fazla olduğu ve BTÇR’nin mevcut ders kitabına göre TZM gelişiminde etkili bir öğretim materyali olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre TZM teorisinin kullanarak öğrencilerin zihinsel model tespitinde pratik bir şekilde tespit edilebileceği ve öğrenme ortamlarını ona göre düzenlenebileceği önerilmiştir. Ayrıca BTÖDT ve BTÇR kullanımına ilişkin öneriler sunulmuştur. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Journal of Theoretical Educational Science |
| Dergi ISSN | 1308-1659 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 04-2025 |
| Cilt No | 18 |
| Sayı | 2 |
| Sayfalar | 413 / 438 |
| Makale Linki | chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/4459680 |