img
img
Özel eğitim öğretmenlerinin bakış açısıyla özel eğitim meslek okulu akademik programı   
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi Seniha KURTOĞLU Dr. Öğr. Üyesi Seniha KURTOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Funda Ulugöl
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı
Devamını Göster
Özet
Programların etkililiğini artırmak için programın içeriği, süresi ve değerlendirme süreçlerine ilişkin öğretmen geri bildirimleri dikkate alınmalıdır. Bu araştırmada özel eğitim meslek okulu akademik programına ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri belirlenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Çalışmaya 12 öğretmen katılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular, programın uygun bulunmayan yönleri, programın haftalık ders saatleri ve programın üstün yönleri olmak üzere üç tema altında toplanmıştır. Programın uygun bulunmayan yönleri BEP hazırlama sürecindeki zorluklar ve uygulama sürecindeki zorluklar altında açıklanmıştır. BEP hazırlama sürecindeki zorluklar; program içeriğinde temel hedeflerin eksik olması, öğrenci hazırbulunuşluğuyla uyumsuz hedefler bulunması, işlevsel bulunmayan bazı hedeflerin yer alması ve öğretmenlerin bilgi eksikliği durumlarıyla açıklanmıştır. Uygulama sürecinde ise resmi izinler, güvenlik, maliyet gibi zorluklar ortaya çıkmıştır. Haftalık ders saatleri, öğretmenlerin bazıları tarafından yeterli bulunurken bazıları tarafından bireysel eğitim ihtiyacı, sık tekrar ihtiyacı, konuların yetişmemesi gibi nedenlerden dolayı yetersiz bulunmuştur. Öğremenler, programın esnek, işlevsel, güncel ve topluma katılımı destekleyici olma özelliklerini programın üstün yönleri olarak değerlendirmişlerdir. Çalışma bulguları aynı zamanda programa yeni eklenen hedeflerin öğretimine ilişkin yeni yöntemler, pratik etkinlikler ve etkili uygulama örnekleriyle ilgili öğretmenlerin desteklenmesinin gerekliliğini ve bu konudaki gereksinimlerini yansıtmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2025, 74
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2025
Cilt No 74
Sayı 74
Sayfalar 430 / 448
Doi Numarası 10.21764/maeuefd.1397328
Makale Linki https://doi.org/10.21764/maeuefd.1397328