img
img
Determination of Science Teachers' Level of Relationship with School Guidance and Psychological Counseling Service    
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami KILIÇ
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı planlanmış davranış teorisi çerçevesinde sınıf rehber öğretmeni olan fen bilgisi öğretmenlerinin okullarda psikolojik danışma ve rehberlik servisi ve bu servisin sunduğu hizmetlere yönelik algısının incelenmesidir. Planlanmış davranış teorisine göre bir davranışın ortaya çıkmasında davranışa yönelik tutum, algılanan davranışsal kontrol, öznel değerler ve niyet etkili olmaktadır. Bu açıdan örgütsel yapı içinde öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) servislerine yönelik tutumları, davranışsal kontrol algısı, öznel değer ve normları ile sunulan hizmetlere ilişkin niyetlerinden oluşan çalışma alışkanlıklarının belirlenmesinin örgütsel kararlarını etkileyebileceği öne sürülmektedir. Bu bağlamda Planlanmış Davranış Teorisi (PDT) kapsamında ele alınan tutum, sübjektif norm, algılanan davranışsal kontrol değişkenleri kapsamında nitel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada kullanılacak olan veriler, okullarda çalışan 15 öğretmene açık uçlu sorular içeren görüşme formu uygulanması ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel istatistik yöntemi ile nitel olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak fen bilgisi öğretmenlerin çoğunluğu, özellikle rehberlik servisini hazırladığı raporlar aracılığı ile öğrencilere yardım etme, ailelerle iş birliği kurma, öğrencileri tanıma ve sorunların çözümüne katkı sağlama çalışmalarında rehberlik servisinden aldıkları desteğin yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile koordinasyon sağladıkları ve bu ilişkiyi sürdürmeyi bekledikleri, rehberlik servisinin etkinlikleri gerçekleştirirken işlerini kolaylaştırması açısından önemli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın University Journal of Faculty of Education
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2025
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 559 / 573
Doi Numarası 10.14686/buefad.1386302
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/pub/buefad/issue/91278/1386302