img
img
Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı     
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Metin COŞKUN Dr. Öğr. Üyesi Metin COŞKUN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, takı tasarımının bir sanat formu olarak nasıl evrildiğini ve yaratıcı ifade biçimlerine nasıl katkıda bulunduğunu incelemektir. Çalışmada sanatın tarih boyunca sürekli değişen ve genişleyen tanımı ışığında, takı tasarımının zanaat kimliğinden sıyrılarak sanatsal bir ifade biçimi olarak kabul edilmeye başlaması ele alınmaktadır. Aynı zamanda çalışma, sanatın tarihsel dönüşümünde Rönesans'tan modernizme kadar yaşanan değişimler ve takı sanatının bu değişimlerden nasıl etkilediğini incelemektedir. Literatür taraması ve karşılaştırmalı analizlerle desteklenen bu araştırma, çağdaş takı tasarımında kullanılan malzemelerin, tekniklerin ve temaların sanatsal yaratıcılığa nasıl yeni bir boyut kattığını ortaya koymaktadır. Takı tasarımcılarının, geleneksel yöntemlerin yanı sıra plastik, tekstil, reçine ve geri dönüştürülmüş materyaller gibi farklı malzemelerle çalışarak eserlerinde toplumsal, politik ve çevresel mesajları da nasıl ilettiklerini incelemektedir. Sonuç olarak, takı tasarımının sanatsal dünyada kendine nasıl bir yer edindiği ve giyilebilir bir sanat formu olarak bireysel ve toplumsal kimlikleri yansıtma noktasında nasıl özgün bir iletişim aracı sunduğu vurgulamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sanat ve Tasarım Dergisi
Dergi ISSN 1308-2264
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2025
Cilt No 35
Sayfalar 457 / 478
Doi Numarası 10.18603/sanatvetasarim.1488768
Makale Linki https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1488768
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Geleneksel El Sanatlarından, Modern Sanat Eseri Olarak Takı Sanatı

Paylaş