Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanma durumlarının ortaya konulması ve bu bileşenlerde ortaya çıkan problemlerin giderilmesi sürecinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Bu araştırma, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarını geliştirmeyi amaçlamakta olup, işbirlikçi eylem araştırması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma süreci, işbirlikçi eylem araştırması yaklaşımını destekleyen Stringer (2007) modeline dayalı olarak tasarlanmıştır. Bu doğrultuda, öğretmenlerle haftalık eylem döngüleri planlanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak video kaydı (ders gözlemi), öğretmen görüşmeleri, araştırmacının saha notları, ders planları, öğretmenlerle yapılan planlama ve yansıtma toplantıları ile geçerlik komitesi toplantıları kullanılmıştır. Veri analizinde betimsel analiz ve sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Görüşme ve gözlem verileri ile ders planları, her eylem döngüsü sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen “biçimlendirici değerlendirme sınıf içi gözlem formu” doğrultusunda analiz edilmiştir. Böylelikle, her bir öğretmenin dersinde biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanma durumu belirlenmeye çalışılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerindeki gelişimleri incelendiğinde, iki öğretmenin tüm bileşenlerde uzmanlık düzeyine ulaştığı, bir öğretmenin ise akran değerlendirme bileşeni hariç diğer bileşenlerde uzmanlık düzeyine ulaştığı tespit edilmiştir. Önemli Vurgular: Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanımlarını etkileyen genel faktörler; öğretimsel inanç ve tutumları, iş birliği ve yeterli destek düzeyleri, zaman yönetimi, deneyim, merkezi sınavların etkisi, öğretim anlayışları ve çevrim içi öğrenme ortamlarını kullanma durumları olarak belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2025 |
Cilt No | 33 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 372 / 388 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1683488 |
Makale Linki | https://doi.org/10.24106/kefdergi.1683488 |