img
img
An Action Research on the Utilization of Formative Assessment Components in Online Environments in Science Education    
Yazarlar (2)
Burcu Torun
Türkiye
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanma durumlarının ortaya konulması ve bu bileşenlerde ortaya çıkan problemlerin giderilmesi sürecinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Bu araştırma, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarını geliştirmeyi amaçlamakta olup, işbirlikçi eylem araştırması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma süreci, işbirlikçi eylem araştırması yaklaşımını destekleyen Stringer (2007) modeline dayalı olarak tasarlanmıştır. Bu doğrultuda, öğretmenlerle haftalık eylem döngüleri planlanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak video kaydı (ders gözlemi), öğretmen görüşmeleri, araştırmacının saha notları, ders planları, öğretmenlerle yapılan planlama ve yansıtma toplantıları ile geçerlik komitesi toplantıları kullanılmıştır. Veri analizinde betimsel analiz ve sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Görüşme ve gözlem verileri ile ders planları, her eylem döngüsü sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen “biçimlendirici değerlendirme sınıf içi gözlem formu” doğrultusunda analiz edilmiştir. Böylelikle, her bir öğretmenin dersinde biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanma durumu belirlenmeye çalışılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerindeki gelişimleri incelendiğinde, iki öğretmenin tüm bileşenlerde uzmanlık düzeyine ulaştığı, bir öğretmenin ise akran değerlendirme bileşeni hariç diğer bileşenlerde uzmanlık düzeyine ulaştığı tespit edilmiştir. Önemli Vurgular: Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirme bileşenlerini kullanımlarını etkileyen genel faktörler; öğretimsel inanç ve tutumları, iş birliği ve yeterli destek düzeyleri, zaman yönetimi, deneyim, merkezi sınavların etkisi, öğretim anlayışları ve çevrim içi öğrenme ortamlarını kullanma durumları olarak belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2025
Cilt No 33
Sayı 2
Sayfalar 372 / 388
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1683488
Makale Linki https://doi.org/10.24106/kefdergi.1683488