img
img
A Study on the Effect of Decision-Making Skills Instruction Supported with Socio-Scientific Topics on Pre-Service Science Teachers’the Decision-Making Skills    
Yazarlar (2)
İrem Karcı
Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ Prof. Dr. Esra KABATAŞ MEMİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma, fen bilimleri öğretmen adaylarının karar verme beceri yeterliliklerini araştırmak ve geliştirmek amacıyla karma metot kullanılarak yürütülmüştür. Çalışma 2022-2023 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği üçüncü sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 9 kadın ve 4 erkek olmak üzere toplamda 13 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Katılımcı öğretmen adaylarına 8 haftalık bir eğitim verilerek bu eğitimin öğretmen adaylarına yansıması değerlendirilmiştir. Eğitim sürecinde sosyobilimsel konularla desteklenmiş senaryolar üzerinden öğretmen adalarının karar verme sürecini deneyimlemesine olanak tanınmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak; sürecin başlangıcında öğretmen adaylarının karar verme becerisine yönelik bilgilerini belirlemek için ve sonunda ise sürecin kendilerine yansıması ile karar verme becerilerinde gerçekleşen değişimi değerlendirmek için yarı yapılandırılmış görüşmeler, Bozkurt (2014) tarafından öğretmen adayları için uyarlanan Karar Verme Beceri Testi (KVBT) süreç öncesi ön test ve süreç sonrası son test olmak üzere uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin KVBT için son test puan ortalamalarının (7.18), ön test puan ortalamalarından (3.13) yüksek ve bu farkın anlamlı olduğu görülmüştür. Görüşmelerden elde edilen bulgular incelendiğinde araştırma sürecinin; öğretmen adaylarının karar verme becerisine katkı sağladığı, karar verme becerisine yönelik farkındalıklarının artmasını ve karar verme sürecine yönelik bilinçli değişimler yaşadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Van Yüzüncü Yıl University Journal of Education
Dergi ISSN 1305-2020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2025
Cilt No 22
Sayı 2
Sayfalar 367 / 402
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/4232160
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş