Yazarlar (1) |
![]() |
Özet |
Mitoloji çağlar boyu nesilden nesile aktarılarak geçmişten günümüze değin varlığını sürdürmüştür. Bu araştırmanın amacı, mitolojiden esinlenilerek tasarlanmış logoları göstergebilim (semiyotik) açısından incelemektir. Araştırma literatür taramasına ve verilerin göstergebilimsel açıdan betimsel analizine dayanmaktadır. Tarih boyunca resim ve heykel gibi sanat ürünlerinde mitolojiden sıklıkla yararlanıldığı bilinmektedir. Mitoloji gerçekle alakası olmayan akıl almaz hikayeler anlatsa da sadece plastik sanatlar açısından resim ve heykel sanatına konu olmamış, günümüz tasarım anlayışı doğrultusunda çeşitli hikayeleri konu alan grafik tasarım ürünü olan logolara ve logolara bağlı olarak amblem ve logotype tasarımlarına da konu olduğu görülmektedir. Çalışmanın sonucunda, kurumsal firmaların mitolojiden yararlanarak ortaya çıkarmış olduğu logolarına bağlı olarak, amblem ve logotype kullanımlarının kurumsallaşma sürecinde etkili bir rol oynadığı ve önemli markaların marka tasarımlarının, mitolojiden esinlenilen logolardan oluşturulduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Markalara ait logoların göstergebilim (semiyotik) açıdan incelenmesi üzerine ise kendi içinde bütünlük sağlayan, tek renk ya da iki renk, sade, dikkat çekici ve akılda kalıcılığı yüksek logo, amblem ve logotype tasarımlarının kullanıldığı sonucu ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sanat ve Tasarım Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR Dizin |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2025 |
Sayı | 35 |
Sayfalar | 85 / 108 |
Doi Numarası | 10.18603/sanatvetasarim.1520759 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanatvetasarim/issue/91963/1520759 |