Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amacı sınıf öğretmenlerinin yapay zekâ okuryazarlık düzeyini belirlemek olan bu araştırma nicel yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Kastamonu ve Kırşehir ilindeki Milli eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında görev yapan 255 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu ve “Yapay Zekâ Okuryazarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular öğretmenlerinin yapay zekâ okuryazarlık düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiş ve sonuçlar betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuncunda sınıf öğretmenlerinin yapay zekâ okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyin üzerinde olduğunu göstermiştir. Cinsiyet alt boyutu puanlarında ise erkek ve kadın öğretmenler arasında anlamlı düzeyde bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer bulgusunda ise sınıf öğretmenlerinin meslekte geçirmiş oldukları sürelerin yapay zekâ okuryazarlık düzeyinde etkisinin olmadığı görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin eğitim durumları da incelenmiş ve lisans-lisanüstü eğitim almalarının yapay zekâ okuryazalık düzeylerine anlamlı derecede etki etmediği tespit edilen bir diğer bulgudur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi |
Dergi ISSN | 2687-492X |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2025 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 63 / 77 |
Doi Numarası | 10.53694/bited.1628589 |
Makale Linki | https://doi.org/10.53694/bited.1628589 |