Yazarlar (3) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Bu çalışmanın amacı 2024 coğrafya dersi öğretim programındaki (CDÖP) mekânsal okuryazarlık içeriklerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan öğretim programı, aynı zamanda örneklem olarak belirlenmiştir. İçeriğin mekânsal okuryazarlık ile ilişkilendirilmesinde, Amerikan Ulusal Araştırma Konseyi’nin 2006 yılında yayınladığı raporda belirtilen özellikler referans alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak CDÖP’de tüm sınıf kademelerinde mekânsal okuryazarlık ile doğrudan ilişkilendirilen kazanımların olduğu görülmektedir. Nispeten 9 ve 10. sınıf kademelerinde mekânsal okuryazarlık içeriklerine daha fazla atıf yapıldığı söylenebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of International Social Science Education |
Dergi ISSN | 2146-6297 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Esji |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2025 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 24 |
Doi Numarası | 10.47615/issej.1584229 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/86131 |