img
img
MCdonald’s reklamlarında kültürel farklılıklar: Kültürel boyutlar çerçevesinde bir karşılaştırma    
Yazarlar (2)
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Ethem ERDİNÇ Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Ethem ERDİNÇ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Ferda Yağmur YURTSEVER Arş. Gör. Ferda Yağmur YURTSEVER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Reklamlar toplumsal yapıları şekillendiren ve toplumun kültürel değerlerinden etkilenen önemli iletişim araçlarıdır. Tüketici alışkanlıklarını yönlendirme, toplumsal normları pekiştirme ve belirli kimlikleri inşa etme işlevleriyle reklamlar, yalnızca ekonomik değil, aynı zamanda kültürel anlam taşıyan içeriklerdir. Toplumun geleneklerini, değerlerini yansıtarak kültürel bir anlatı aracı olarak da işlev görmektedirler. Bu nedenle reklamların hedef kitlenin kültürel değerleriyle uygun bir şekilde hazırlanması, markaların yer aldıkları yerel pazarlarda başarılı olabilmesi için kritik bir faktördür. Yerel pazarda hedef kitlesinin kültürel ve toplumsal dinamiklerini göz ardı eden reklam stratejileri olumsuz bir algı oluşturabilir ve markaların benimsenmesini zorlaştırabilmektedir. Bu araştırma, küresel bir marka olan McDonald’s’ın farklı ülkelerde yayınladığı reklam filmlerinde kültürel değerlerin nasıl işlendiğini incelemektedir. Çalışmada, Hofstede’nin Kültürel Boyutlar Kuramı çerçevesinde, McDonald’s’ın Hindistan, İtalya ve Türkiye’de yayınladığı reklam içerikleri ele alınmış ve kültürel farklılıkların reklam stratejilerine nasıl yansıdığı değerlendirilmiştir. Reklamlarda kullanılan görsel ve metinsel unsurların çözümlenmesinde Roland Barthes’in göstergebilimsel analiz yöntemi temel alınmıştır. Araştırma bulguları sonucunda, markanın, her ülkenin toplumsal değerlerine uygun reklam içerikleri üreterek hedef kitlesiyle güçlü bir bağ kurmayı başardığı ve bu sayede küresel marka kimliğini koruyarak yerel pazarlarda da benimsendiği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2146-3212
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus, Academic Resource Index, Directory of Research Journals Indexing Eurasian Scientific Journal Indexing, (ResearchBib)
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2025
Cilt No 15
Sayı 1
Sayfalar 1 / 32
Doi Numarası 10.53495/e-kiad.1714570
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/e-kiad/issue/93445/1714570