img
img
METİN KAHRAMANLARIYLA OKUMA VE ANLAMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI   
Yazarlar (1)
Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT Arş. Gör. Dr. Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Okuduğunu anlama, yazılı bir metinden anlam çıkarma süreci olarak tanımlanabilir. Bu nedenle, öğrencilerin erken yaşlardan itibaren edinmeleri gereken temel dil becerilerinden biridir. Öğrencilerin okuduğunu anlama ve okuma motivasyonunun gelişimi, akademik ve akademik olmayan çeşitli bağlamlarda başarılarının anahtar faktörlerinden biridir. Bu çalışmanın temel amacı, Text Heroes'un kullanımıyla okuma ve anlama güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma akıcılığını, anlama ve okuma motivasyonunu geliştirmektir. Araştırma, nitel bir araştırma tasarımı olan eylem araştırması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencinin öğretmeni, rehberlik danışmanı, ailesi ve araştırmacının birlikte çalışarak bir eylem planı hazırladığı işbirlikçi bir yaklaşım benimsenmiştir. Söz konusu plana uygun olarak, özel metinler hazırlanmış ve altı haftalık bir süre boyunca her biri 40 dakikalık 24 ders saati gerçekleştirilmiştir. Çalışma …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü MLA dergilerinde yayınlanan tam makale
Dergi Adı The Journal of Academic Social Sciences
Dergi ISSN 2148-2489
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD, EBSCO, OpenAIRE, MLA, ISAM, INDEX COPERNICUS, OAJI, CITEFACTOR, SIS, MENDELEY, NAVER ACADEMIC, RESEARCHBIB, SOCOLAR, ACADEMICKEYS, DRJI, INDIAN CITATION INDEX, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ, ADVANCED SCIENCE INDEX (ASI), DIMENSIONS, WIZDOM, ACARINDEX, SCILIT, SAIF, SPARC, I2OR, AKADEMİK DİZİN, EUROPUB, ROOTINDEXING, MICROSOFT ACADEMIC, WORLDCAT
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2025
Cilt No 165
Sayı 31
Sayfalar 236 / 258
Doi Numarası 10.29228/ASOS.81764
Makale Linki https://doi.org/10.29228/asos.81764