Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okuduğunu anlama, yazılı bir metinden anlam çıkarma süreci olarak tanımlanabilir. Bu nedenle, öğrencilerin erken yaşlardan itibaren edinmeleri gereken temel dil becerilerinden biridir. Öğrencilerin okuduğunu anlama ve okuma motivasyonunun gelişimi, akademik ve akademik olmayan çeşitli bağlamlarda başarılarının anahtar faktörlerinden biridir. Bu çalışmanın temel amacı, Text Heroes'un kullanımıyla okuma ve anlama güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma akıcılığını, anlama ve okuma motivasyonunu geliştirmektir. Araştırma, nitel bir araştırma tasarımı olan eylem araştırması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğrencinin öğretmeni, rehberlik danışmanı, ailesi ve araştırmacının birlikte çalışarak bir eylem planı hazırladığı işbirlikçi bir yaklaşım benimsenmiştir. Söz konusu plana uygun olarak, özel metinler hazırlanmış ve altı haftalık bir süre boyunca her biri 40 dakikalık 24 ders saati gerçekleştirilmiştir. Çalışma … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of Academic Social Sciences |
Dergi ISSN | 2148-2489 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD, EBSCO, OpenAIRE, MLA, ISAM, INDEX COPERNICUS, OAJI, CITEFACTOR, SIS, MENDELEY, NAVER ACADEMIC, RESEARCHBIB, SOCOLAR, ACADEMICKEYS, DRJI, INDIAN CITATION INDEX, TÜRK EĞİTİM İNDEKSİ, ADVANCED SCIENCE INDEX (ASI), DIMENSIONS, WIZDOM, ACARINDEX, SCILIT, SAIF, SPARC, I2OR, AKADEMİK DİZİN, EUROPUB, ROOTINDEXING, MICROSOFT ACADEMIC, WORLDCAT |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 05-2025 |
Cilt No | 165 |
Sayı | 31 |
Sayfalar | 236 / 258 |
Doi Numarası | 10.29228/ASOS.81764 |
Makale Linki | https://doi.org/10.29228/asos.81764 |