| Yazarlar (1) |
Dr. Öğr. Üyesi Sevim ÇEVEN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Çalışan refahı ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramları işletmeler için önemli kavramlar arasında yer almaktadır. Çalışan refahının işletmelerde sağlanması, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmesinde, rekabet ortamında mücadele edebilmesinde ve üretim faaliyetlerinde verimli, kaliteli sonuçlar elde edebilmesinde önem arz etmektedir. İş ortamındaki refah yani iyi olma hali, çalışanlar için güdüleyici bir unsurdur. Bu sayede motive olan çalışan, işletmenin hedefleri doğrultusunda sorumlu olduğu faaliyetleri başarılı ve verimli bir şekilde gerçekleştirebilmektedir. Refah hem çalışanlar hem yöneticiler hem de işletmeler için önemlidir. Refahın sağlanamaması durumunda; çalışanların sağlığı, huzuru, işletme performansı ve üretkenlik gibi önemli faktörler olumsuz yönde etkilenecektir. Çalışan refahı, iş yaşamının kalitesini açıklayan bir kavram olup; bireysel, örgütsel ve toplumsal düzeylerde üretkenliğin önemli bir belirleyeni olarak kabul edilmektedir. Dolayısıyla çalışan refahı, yalnızca bireysel değil aynı zamanda örgütsel performansı ve toplumsal refahı da doğrudan etkileyen stratejik bir unsurdur (Schulte ve Vainio, 2010: 422). Kurumsal sosyal sorumluluk, son yıllarda işletme alan yazınında önemli hale gelen konular içinde yer almaktadır. Geçmiş yıllarda, sadece gerçekleştirdikleri ekonomik faaliyetlerle başarılı olan ve kazanç elde ederek varlıklarını sürdürebilen işletmeler için artık günümüzde bu durum yeterli olmamaktadır. Günümüzde işletmeler sadece ekonomik hedeflerle sınırlı kalmayıp, toplumsal ve çevresel sorumlulukları da üstlenmeleri beklenen aktörler hâline gelmiştir. Bu çerçevede, kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) kavramı işletme … |
| Anahtar Kelimeler |
| Kitap Adı | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İş Birliği: Etik İşletme Modelleri |
| Bölüm(ler) | Çalışan Refahı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
| Bölüm Sayfaları | 113-137 |
| Kitap Türü | Kitap Bölümü |
| Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
| Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
| Kitap Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 01-2025 |
| ISBN | 978-625-376-525-5 |
| Basıldığı Ülke | Türkiye |
| Basıldığı Şehir | Ankara |
| Kitap Linki | https://www.nobelyayin.com/kurumsal-sosyal-sorumluluk-ve-is-birligi-etik-isletme-modelleri-22300.html |