| Yazarlar (3) |
|
Kastamonu Üniversitesi |
Prof. Dr. Serkan DİLEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa YÜCEL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Hafif ticari araçlar, ticaret, üretim ve hizmetler dahil olmak üzere ekonominin çeşitli yönlerini önemli ölçüde etkileme potansiyelleri nedeniyle büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, Türkiye hafif ticari araç pazarındaki rekabeti stratejik yönetim perspektifinden incelemektedir. Analizler, birkaç şirketin hakim olduğu sınırlı bir rekabet ortamını gösteren yüksek bir yoğunlaşmayı ortaya koymaktadır. Sonuçlar, firmaların bu yoğunlaşmış ortama uyum sağlamak için stratejik esneklik geliştirmesi gerektiğini öne sürmektedir. Bu çalışma, Türkiye'nin hafif ticari araç sektöründe rekabetçiliği sürdürmede uyum sağlama ve esnekliğin önemini vurgulayarak literatüre katkı sağlamaktadır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Concentration | Entropy Index | Herfindahl-Hirschman Analysis | Strategic Management | Turkish Automobile Market |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Sosyoekonomi |
| Dergi ISSN | 1305-5577 Wos Dergi Scopus Dergi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 07-2025 |
| Cilt No | 33 |
| Sayı | 65 |
| Sayfalar | 153 / 168 |
| Doi Numarası | 10.17233/sosyoekonomi.2025.03.08 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2025.03.08 |