| Yazarlar (1) |
Dr. Öğr. Üyesi Aydın BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Çalışmanın amacı: Bu çalışma, eğitim ortamlarında kullanımlarını araştıran çalışmaların bibliyometrik bir haritasını oluşturmak amacıyla 'dijital hikayeler' üzerine mevcut literatürü bibliyometrik bir bakış açısıyla analiz etmek için tasarlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Bu çalışmada, 'dijital hikayeler' üzerine yapılan çalışmaları analiz etmek için bir dizi analitik yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemler arasında yayın ortak atıf analizi, yazar ortak atıf analizi ve kelime sıklığı analizi yer almaktadır. Alandaki çalışmaların ülke, kurum ve zamana göre dağılımına ilişkin tanımlayıcı veriler Web of Science (WoS) veri tabanından elde edilmiştir. Analiz, 'R version 12.0 yazılımı' ve 'bibliometrix', 'wordcloud' ve 'ggplot2' gibi çeşitli kütüphaneler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular: WoS veri tabanında 2005 yılından bu yana yayınlanan 'dijital hikayeler' konulu 597 makalenin bibliyometrik analizi yapılmış ve elde edilen sonuçlar tüm yönleriyle sunulmuştur. 2005 ve 2025 yılları arasında 'dijital hikâyeler' üzerine 270 kaynaktan 597 makale yayımlanmıştır ve yılda ortalama 29,85 makale yayımlanmıştır. Bu makaleler için belge başına ortalama atıf sayısı 15,91 ve toplam referans sayısı 19.958'dir. Bu makaleler için Keywords Plus sayısı 556, Yazarın Anahtar Sözcükleri sayısı ise 1.633'tür. Tek yazarlı belgelerin yazar sayısı 156, çok yazarlı belgelerin yazar sayısı ise 1.166'dır. Tek yazarlı doküman sayısı 168, çok yazarlı makale sayısı ise 429'dur. Makale başına ortalama ortak yazar sayısı 2,53 ve uluslararası ortak yazar oranı %10,22'dir. Önemli Vurgular: Bu çalışmanın bulguları, dijital hikâye anlatımının çağdaş eğitim yaklaşımlarıyla uyum sağlama potansiyelini, disiplinler arası uygulanabilirliğini ve öğrenci merkezli öğretim metodolojilerini teşvik etme kapasitesini ortaya koymaktadır. Dijital hikâye anlatımının özellikle öğrenci katılımını artırma, öğrenmeyi kişiselleştirme, yaratıcı düşünmeyi teşvik etme ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirme açısından 21. yüzyıl becerilerinin kazanılmasına katkıda bulunduğu ortaya çıkmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Kastamonu Education Journal |
| Dergi ISSN | 2147-9844 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 07-2025 |
| Cilt No | 33 |
| Sayı | 3 |
| Sayfalar | 547 / 562 |
| Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1748641 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/5081118 |