| Yazarlar (1) |
Dr. Öğr. Üyesi Rahime ÇELİK GÖRGÜT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı öğrencilerinin matematiksel problemleri çözme becerilerini belirlemek, bilgisayar programlama dillerini kullanma ile matematik problemlerini çözme becerileri ve bunlar arasındaki ilişki hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın deseni açıklayıcı durum çalışmasıdır. Çalışmanın katılımcıları, kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle belirlenen bilgisayar programcılığı programı öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan “problem çözme beceri testi” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Problem çözme beceri testi 243 öğrenciye uygulanırken yarı yapılandırılmış görüşmeler 14 öğrenci ile yürütülmüştür. Verilerin analizi sürecinde ise problem çözme beceri testinde yer alan her bir sorunun çözümüne yönelik cevaplar doğru ve yanlış olarak değerlendirilmiş ve buna yönelik frekans, yüzde değerleri hesaplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler ise geleneksel (konvansiyonel) içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. İçerik analizi sürecinin güvenilirliğini sağlamak için kararlılık, tekrarlanabilirlik ve doğruluk ölçütleri ele alınırken çalışmanın güvenirliği için ise inandırıcılık, aktarılabilirlik ve tekrarlanabilirlik ölçütleri ele alınmıştır. Verilerinin analizi sonucunda, bilgisayar programcılığı öğrencilerinin matematiksel problem çözme becerilerinin oldukça düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Ancak öğrencilerin matematiksel problem çözme becerilerinin bilgisayar programlama konusunda kendilerine fayda sağladığını bununla birlikte bilgisayar programlama becerilerinin de matematiksel problem çözme becerilerine olumlu etki ettiğini düşündükleri görülmüştür. Bu bağlamda öğrencilerin bilgisayar programlama konusunda ihtiyaç duyulan gerekli düşünme becerilerini geliştirebilmeleri için programcılık eğitim müfredatlarında matematiksel problem çözme becerilerinin kazandırılmasına yönelik ders içeriklerine yer verilebilir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | International Journal of Eurasia Social Sciences |
| Dergi ISSN | 2146-1961 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 06-2025 |
| Cilt No | 16 |
| Sayı | 60 |
| Sayfalar | 1193 / 1219 |
| Doi Numarası | 10.70736/ijoess.604 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.70736/ijoess.604 |
| Atıf Sayıları |