img
img
Use of Metacognitive Strategies in Studies on Maqam-based Piano Pieces   
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Dr. Ece TUNCER TÜFEKÇİ Arş. Gör. Dr. Ece TUNCER TÜFEKÇİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Aytekin Albuz
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, piyano eğitiminde üstbilişsel stratejilerin kullanımının üstbilişsel farkındalık ve piyano performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Bununla birlikte öğrencilerin makamsal eser çalışma sürecinde kullandıkları üstbilişsel bilgilerinin ve üstbilişsel düzenleme becerilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma karma yöntem kapsamında yürütülmüştür. Çalışmanın nicel boyutunda tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel süreçte çalışma grubu öğrencileri (N=8) ile 9 hafta boyunca bireysel piyano dersi yapılmış ve üstbilişsel stratejiler kullanılarak makamsal eser çalışma süreci gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler Bilişötesi Farkındalık Envanteri (BFE) ve Makamsal Eserlere Yönelik Piyano Performans Rubriği (MEYPPR) aracılığıyla elde edilmiştir. Nitel boyut kapsamında çalışma grubunun deneysel süreç boyunca tutmuş olduğu eser çalışma günlükleri incelenmiştir. Bulgular: Makamsal eser çalışma sürecinde üstbilişsel strateji kullanımının çalışma grubunun üstbilişsel farkındalık düzeyleri ve piyano performans düzeyleri üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu tespit edilmiştir. Eser çalışma günlüklerinde öğrencilerin öğrenme süreçlerine ve piyano performanslarına yönelik üstbilişsel bilgi ve becerilerini yansıttıkları birçok ifadeye rastlanmıştır. Öğrencilerin deneysel süreçte en fazla üstbilişsel izleme ve değerlendirme becerilerini kullandıkları belirlenmiştir. Önemli Vurgular: Çalışma grubunun bilişin bilgisi boyutuna ilişkin üstbilişsel farkındalıklarının bilişin düzenlenmesine göre daha yüksek olmasına rağmen eser çalışma günlüklerinde bilişin düzenlenmesine ilişkin faaliyetlerin daha çok yansıtıldığı tespit edilmiştir. Piyano eğitiminin uygulamalı bir alan olması nedeniyle öğrencilerin üstbilişsel düzenleme becerilerini kullanmaları ve düzenleme faaliyetlerini günlüklere sıklıkla yansıtmış olmaları sürecin yapısı ile uyumludur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 07-2025
Cilt No 33
Sayı 3
Sayfalar 612 / 624
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1750209
Makale Linki https://doi.org/10.24106/kefdergi.1750209
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Use of Metacognitive Strategies in Studies on Maqam-based Piano Pieces

Paylaş