| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Emine KARASU AVCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Bu araştırmada, özel gereksinimli öğrencilerin toplumsal hayata uyum sağlamalarında önemli bir yeri olan sosyal bilgiler dersi hakkında sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının kaynaştırma/bütünleştirmeye ilişkin farkındalıklarının nasıl olduğu ele alınmaktadır. Çalışmada nitel araştırma türlerinden olgubilim deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu 9 öğretmen adayı oluşturmakta olup, araştırma verileri, yazışma tekniği ile elde edilmiştir. Veriler NVIVO 11 programı kullanılarak içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarının kaynaştırma/bütünleştirmeyi bütünleşme, eşitlik ve özel eğitim kavramlarıyla ilişkilendirdikleri; sosyal bilgiler dersi kapsamında yapılabilecek uygulamaları değerlendirme, ilgi ve öğretim süreci olarak ele aldıkları; kaynaştırma/bütünleştirmeye yönelik deneyimlerini özel eğitim okullarını ziyaret ve TÜBİTAK proje eğitimine katılım göstererek sağladıkları; Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının kaynaştırma ile ilişkisini bilgi aktarımı gerçekleştiren ve yaşamın içinde yer alan bir yapı olarak gördükleri; etkili ve nitelikli bir kaynaştırma eğitimi için beklentilerin lisans eğitimi, öğretim programı ve özel gereksinimli bireylerin eğitimleri çerçevesinde geliştiği görülmektedir. Araştırmanın sonucuna dayanarak SDÖP de özel gereksinimliler ve kaynaştırma/bütünleştirme eğitimini kapsayan derslerin arttırılması ve içeriklerinin pratiğe dayalı olması önerilmektedir. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi |
| Dergi ISSN | 2587-0491 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 09-2025 |
| Cilt No | 9 |
| Sayı | 3 |
| Sayfalar | 552 / 569 |
| Doi Numarası | 10.63556/ankad.v9i3.247 |
| Makale Linki | https://ankad.org/index.php/ankad/article/view/247/360 |