img
img
Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU Countries (Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU ...)   
Yazarlar (2)
Musa Sadak
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Ayşe Sena Kandezoğlu
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
The aim of this study was to examine the gender differences in digital engagement and attitudinal factors predicting students’ mathematics achievement in participant EU countries in TIMSS 2023 at the eighth-grade level of mathematics. It employed hierarchical linear modeling technique to incorporate student-and teacher-related factors in regard to interest of this study, such as students' self-confidence in
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU ...
Bölüm(ler) Gender Differences in the Prediction of Mathematics Achievement by Digital Engagement and Attitudinal Factors: A Hierarchical Linear Modeling of TIMSS 2023 Data From 13 EU Countries
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2026
ISBN 9798337326658
Basıldığı Ülke Amerika Birleşik Devletleri
Basıldığı Şehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş