img
Psikolojik Sermayenin Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisinde Duygusal Emeğin Aracı Rolü: Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma    
Yazarlar
Doç. Dr. Burak ÖZDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kürşat Tarım
Özet
Bu araştırmada, kaynakların korunması teorisi temel alınarak psikolojik sermayenin duygusal bağlılık üzerindeki etkisinde duygusal emeğin aracı rolü incelenmektedir. Buna bağlı olarak 392 öğretmenden kolayda örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiş, açıklanan ortalama varyans (AVE) değerleri, birleşik güvenirlik (CR) değerleri ve Cronbach Alfa Katsayıları hesaplanmıştır. Değişkenler arası ilişkiler yapısal model ile test edilmiştir. Yapısal modelin kabul edilebilir düzeyde uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Bulgular, psikolojik sermayenin duygusal bağlılığı pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Duygusal emek boyutlarından derinden rol yapmanın bu etki üzerinde kısmi aracı role sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, önceki çalışmalarda bu üç değişken arasındaki ilişkilerin yeterince incelenmemiş olması nedeniyle önemlidir. Ayrıca, bu değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri kaynakların korunması teorisi kapsamında değerlendirmesi açısından yazına katkı sağlamaktadır
Anahtar Kelimeler
Duygusal Emek,Duygusal Bağlılık,Psikolojik Sermaye,Kaynakların Korunması Teorisi
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2022
Cilt No 51
Sayı 234
Sayfalar 1305 / 1326
Doi Numarası 10.37669/milliegitim.887093
Makale Linki http://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.887093