img
The Relationship between Organizational Image and Student Loyalty within the scope of Resource-Based Theory   
Yazarlar
Doç. Dr. Burak ÖZDEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Hamid Murad Özcan
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, kaynak temelli teori kapsamında örgütsel imaj ile öğrenci sadakati arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Örgütsel imaj, somut (spor imajı, genel görünüm ve altyapı imajı, eğlence ve barınma-beslenme imajı) ve soyut (kalite ve program imajı, sosyal ortam imajı) imaj olmak üzere iki açıdan incelenmiştir. Öğrenci sadakati, örgütsel özdeşleşme, kararlılık ve kendini adama olarak kavramsallaştırılmıştır. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 326 üniversite öğrencisinden veri elde edilmiştir. Araştırma sonuçları, kalite ve program imajının öğrenci sadakatinin tüm boyutlarını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir. Ayrıca sosyal ortam imajı, öğrenci sadakatinin örgütsel özdeşleşme ve kararlılık boyutlarını olumlu yönde etkilemektedir. Sonuçlara göre, örgütsel imajın soyut yönünün öğrenci sadakatini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Kaynak temelli teori kapsamında örgütsel imajın soyut yönünün öğrenci sadakatini geliştirerek üniversitelere rekabet avantajı sağlayabileceği ortaya konmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (KMUSEKAD)
Dergi ISSN 2147-7833
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2021
Cilt No 23
Sayı 41
Sayfalar 443 / 458
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2037161
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş