img
img
Social studies teachers' feedback experiences: A phenomenological study   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler eğitiminde geri bildirim kullanımına ilişkin deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji doğrultusunda hazırlanmıştır. Çalışma grubunu Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde farklı kıdemlere sahip 18 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin geri bildirim kavramına ilişkin tanımları büyük ölçüde dönüt, düzeltme ve pekiştirme odaklı olup kavramsal karışıklıklar içermektedir. Katılımcıların büyük çoğunluğunun geri bildirim konusunda eğitim almadığı, buna karşın bu alanda eğitim alma isteği taşıdığı görülmüştür. Öğretmenlerin en çok olumlu ve düzeltici geri bildirim türlerini kullandığı, etkili geri bildirimi ise anlık ve öğrenciye göre yapılan bildirimler olarak algıladıkları tespit edilmiştir. Geri bildirim sürecinde zaman yetersizliği, kalabalık sınıflar ve öğrenci ilgisizliği gibi güçlüklerle karşılaşıldığı belirlenmiştir. Araştırma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin geri bildirime ilişkin deneyimlerini çok boyutlu olarak incelemesi ve öğretmen uygulamalarına ilişkin farkındalık yaratması açısından özgün bir katkı sunmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2025
Doi Numarası 10.30783/nevsosbilen.1724454
Makale Linki https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1724454
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Social studies teachers' feedback experiences: A phenomenological study

Paylaş