| Yazarlar (1) |
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Edebiyat insanların duygu, düşünce, hayal ve ideallerini dil vasıtasıyla sözlü ve yazılı bir biçimde ifade ettikleri bir sanat olarak tanımlanabilir. Doğası itibariyle sosyal bilim dallarını içinde barındıran sosyal bilgiler dersinin yararlandığı yakın çalışma alanlarından birisi de edebiyattır. Sosyal bilgiler öğretiminde edebiyata ilişkin farklı türde birçok edebi ürün bir ders aracı olarak kullanılmaktadır. Bunlar arasında başlıcaları; roman, hikâye, anı, biyografi, gezi yazısı, destan, menkıbe, makale, atasözü, şarkı, deyim, efsane, mani, masal ve tiyatro sayılabilir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde edebi ürün kullanma durumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji kapsamında olgubilimden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitimöğretim yılı bahar yarıyılında Bartın ilinde görev yapan toplam 32 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış mülakattan yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenlerinin çoğunluğunun derslerinde edebi ürün kullanmaya istekli oldukları ancak öğretim programı ve ders kitaplarında edebi ürün kullanımını nitelik ve nicelik açısından yetersiz gördükleri ortaya çıkmıştır. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü |
|
| Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi Tarandığı Indeksler | |
| Makale Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 10-2018 |
| Doi Numarası | 10.14686/buefad.457915 |
| Makale Linki | https://doi.org/10.14686/buefad.457915 |
| Atıf Sayıları | |
| TRDizin | 2 |