img
img
Evaluation Of Social Studies Teachers' Usage Situation Of Literary Works In Their Courses: Bartın Sample   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI Prof. Dr. Selahattin KAYMAKCI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Edebiyat insanların duygu, düşünce, hayal ve ideallerini dil vasıtasıyla sözlü ve yazılı bir biçimde ifade ettikleri bir sanat olarak tanımlanabilir. Doğası itibariyle sosyal bilim dallarını içinde barındıran sosyal bilgiler dersinin yararlandığı yakın çalışma alanlarından birisi de edebiyattır. Sosyal bilgiler öğretiminde edebiyata ilişkin farklı türde birçok edebi ürün bir ders aracı olarak kullanılmaktadır. Bunlar arasında başlıcaları; roman, hikâye, anı, biyografi, gezi yazısı, destan, menkıbe, makale, atasözü, şarkı, deyim, efsane, mani, masal ve tiyatro sayılabilir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde edebi ürün kullanma durumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji kapsamında olgubilimden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitimöğretim yılı bahar yarıyılında Bartın ilinde görev yapan toplam 32 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yapılandırılmış mülakattan yararlanılmıştır. Araştırma kapsamında toplanan veriler içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenlerinin çoğunluğunun derslerinde edebi ürün kullanmaya istekli oldukları ancak öğretim programı ve ders kitaplarında edebi ürün kullanımını nitelik ve nicelik açısından yetersiz gördükleri ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2018
Doi Numarası 10.14686/buefad.457915
Makale Linki https://doi.org/10.14686/buefad.457915
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2
Evaluation Of Social Studies Teachers' Usage Situation Of Literary Works In Their Courses: Bartın Sample

Paylaş