img
img
Gender Equity and Stereotype Threat in Mathematics Textbooks: The Case of Turkey (Integrating Gender Equity Into Mathematics Curriculum and Teacher Education)     
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Fadime ULUSOY Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
This study investigates gender representations in a mathematics textbook published under Turkey's 2024 revised national curriculum. Using content analysis, it explores four dimensions: the diversity and frequency of social roles, representation in profitable occupations, attitudes toward mathematics, and narratives related to the stereotype that “g...
Anahtar Kelimeler
Kitap Adı Integrating Gender Equity Into Mathematics Curriculum and Teacher Education
Bölüm(ler) Gender Equity and Stereotype Threat in Mathematics Textbooks: The Case of Turkey
Bölüm Sayfaları 61-94
Kitap Türü Kitap Bölümü
Kitap Alt Türü Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü
Kitap Niteliği Diğer uluslararası bilimsel kitap
Kitap Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2025
ISBN 9798337372457
Basıldığı Ülke Amerika Birleşik Devletleri
Basıldığı Şehir Hersley, Pa
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş