| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Fadime ULUSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| This study investigates gender representations in a mathematics textbook published under Turkey's 2024 revised national curriculum. Using content analysis, it explores four dimensions: the diversity and frequency of social roles, representation in profitable occupations, attitudes toward mathematics, and narratives related to the stereotype that “g... |
| Anahtar Kelimeler |
| Kitap Adı | Integrating Gender Equity Into Mathematics Curriculum and Teacher Education |
| Bölüm(ler) | Gender Equity and Stereotype Threat in Mathematics Textbooks: The Case of Turkey |
| Bölüm Sayfaları | 61-94 |
| Kitap Türü | Kitap Bölümü |
| Kitap Alt Türü | Alanında uluslararası yayınlanan kitap bölümü |
| Kitap Niteliği | Diğer uluslararası bilimsel kitap |
| Kitap Dili | İngilizce |
| Basım Tarihi | 01-2025 |
| ISBN | 9798337372457 |
| Basıldığı Ülke | Amerika Birleşik Devletleri |
| Basıldığı Şehir | Hersley, Pa |