Yazarlar |
Prof. Dr. Aysun KANBUR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Engin Kanbur
|
Özet |
Bu çalışmada, çalışanları motive eden faktörlerden biri olacağı varsayılan “Toplam Kalite Yönetimi”nin “motivasyon” üzerindeki etkisi incelenerek, mobilya sektörüne yönelik uygulamalı bir araştırma yapılmış ve araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formuyla toplanan veriler değerlendirilmiştir. Analizler sonucunda “Toplam Kalite Yönetimi”nin sosyo–psikolojik ve örgütsel–yönetsel motivasyon faktörlerinden sağlanan doyum üzerinde etkili olduğu bulunmuş, ancak ekonomik motivasyon faktörlerinden sağlanan doyum üzerinde aynı etkiye rastlanamamıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Yönetim ve Ekonomi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-0064 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EconLit, EBSCO, ULAKBİM, ASOS, DOAJ |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2008 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 27 / 40 |