Yazarlar |
Prof. Dr. Lütfi İNCİKABI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında okuyanöğrencilerin bir argümanın geçerliliğinin kanıtında kullandıklarıyöntemleri belirlemeyi ve yöntem tercih nedenlerini ortaya koymayıamaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı desenlerindendurum çalışması (case study) deseni kullanılmıştır. Katılımcılar, İlköğretimMatematik Öğretmenliği Progr amı 3. sınıfta öğrenim gören ve CebireGiriş dersine kayıt yaptırmış 76 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanınsonuçlarından birisi öğrencilerin çözümlerinde her üç çözüm yönteminin(klasik, doğruluk tablosu, çıkarım kuralları) de kullanıldığı ancak çıkarımkuralları yönteminin diğer yöntemlere kıyasla çok daha büyük bir orandatercih edildiğidir. Ayrıca, öğrencilerin çözümlerinde ki başarı oranlarınınyine çıkarım kuralları yönteminde diğerlerine göre çok daha yüksekolması bu yöntemin sorunun çözümünde daha etkili olduğunugöstermektedir. Araştırmanın bir diğer bulgusu ise öğrencilerin çıkarımkurallarının kullanma nedenlerinin genel olarak bu yöntemin diğeryöntemlere göre daha az işlem içermesi ve bu yöntemi dahauygulanabilir bulmalarıdır. Çıkarım kurallarını kullanan öğrenciler buyöntemin, kendilerinin doğru sonuca daha çabuk ulaşmalarına yardımcıolmasının yanında mantıksal ifadelerin altında yatan anlamları dadüşünmeye/araştırmaya sevk ettiğini dile getirmişlerdir. Diğer taraftan,doğruluk tablosu ve klasik matematiksel işlemler yöntemini kullananöğrenciler, genel olarak bu yöntemleri daha önceki derslerinde dekullanmalarından (deneyim) dolayı kendine bu yöntemlerde daha çokgüvenmelerini tercih nedenleri olarak ön plana çıkarmışlardır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBIM |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 12 |
Sayfalar | 129 / 148 |