Yazarlar |
Prof. Dr. Bilal YURTOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Osmanlı’da on dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından sonra hızlanan modernleşme çabalarının eğitim alanındaki önemli ve tarihselbir örneği Darüşşafaka okulunun kurulmasıdır. Darüşşafaka, dönemin yüksek bürokratlarınca kurulan Cemiyet-i Tedrisiye-iİslamiye adlı bir toplulukça özel statüde açılmış bir okulken II. Abdülhamid döneminde hamisi olan topluluğun dağıtılmasıyladönemin eğitim bakanlığına devredilmiştir. II. Meşrutiyet’in ilanıyla birlikte okul mezunları adı geçen topluluğu yenidencanlandırıp okullarını eğitim bakanlığından geri almışlardır. Bu makalede Haziran 1909-Mayıs 1910 tarihleri arasında on iki sayıyayınlanmış Darüşşafaka adlı Osmanlıca derginin özellikle birinci sayısında bizzat topluluk üyelerince anlatılan bu süreç ortayakonulup günümüze gelindiğinde topluluğun hedeflerinin ne kadarının gerçekleştiğini değerlendirilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Education Journal |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 6 |
Sayfalar | 2437 / 2449 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.833962 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi |