Yazarlar |
Fatih Çakmak
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Serkan DİLEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İnsanlar inançlarını ihlal etmeyen yan ürünler ve hizmetler tüketmeyi tercih etmektedirler. Bu durum bankacılık, gıda ve turizm sektöründe açıkça etkisini göstermiştir. Müslümanlar için önemli olan Helal kavramı, özellikle turizm bağlamında son zamanlarda dikkat çeken bir husustur. Bu çalışma 1996 ve 2015 yılları arasındaki döneme odaklanarak Müslüman ve gayrimüslim turistlerin Türkiye’nin turizm gelirleri üzerindeki etkilerini regresyon analizini kullanarak incelemektedir. Çalışma aynı zamanda Arap turistlerin ve Arap olmayan turistlerin Türkiye turizm geliri üzerindeki etkilerini de karşılaştırmaktadır. Sonuçlar, Müslüman turistlerin Müslüman olmayan meslektaşlarına göre Türkiye turizm gelirine daha az katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Öte yandan, Arap turistlerini, Arap olmayan turistlere göre Türkiye turizm gelirine daha fazla katkıda bulunduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-9859 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 22 |
Sayfalar | 209 / 224 |