img
Religion and Tourism In Turkey: An Economically Emprical Study    
Yazarlar
Fatih Çakmak
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Serkan DİLEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
İnsanlar inançlarını ihlal etmeyen yan ürünler ve hizmetler tüketmeyi tercih etmektedirler. Bu durum bankacılık, gıda ve turizm sektöründe açıkça etkisini göstermiştir. Müslümanlar için önemli olan Helal kavramı, özellikle turizm bağlamında son zamanlarda dikkat çeken bir husustur. Bu çalışma 1996 ve 2015 yılları arasındaki döneme odaklanarak Müslüman ve gayrimüslim turistlerin Türkiye’nin turizm gelirleri üzerindeki etkilerini regresyon analizini kullanarak incelemektedir. Çalışma aynı zamanda Arap turistlerin ve Arap olmayan turistlerin Türkiye turizm geliri üzerindeki etkilerini de karşılaştırmaktadır. Sonuçlar, Müslüman turistlerin Müslüman olmayan meslektaşlarına göre Türkiye turizm gelirine daha az katkıda bulunduğunu ortaya koymaktadır. Öte yandan, Arap turistlerini, Arap olmayan turistlere göre Türkiye turizm gelirine daha fazla katkıda bulunduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
Dergi ISSN 1307-9859
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 22
Sayfalar 209 / 224
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş