img
Belirsizlik Altında Tüketicilerin Kararları    
Yazarlar
Gülsüm Akalın
Marmara Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Serkan DİLEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu makalede karar verme aşamasında belirsizlik altındaki tüketicilerin karar verme mekanizmaları ve araştırma süreçleri incelenmiştir. Malların fiyatları ve kaliteleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan tüketiciler, tüketim kararlarını verirken gerekli bilgiyi elde etmek için araştırma yapmaktadırlar. Bunun için önce tüketicilerin sahip olduğu bilgi türleri sınıflandırılmış, tüketicinin araştırma maliyetlerini etkileyen etmenler ve araştırma kaynakları çalışılmıştır. Ayrıca tüketicinin bilgi eksikliğinin toplam talebe ve ekonomiye etkileri ele alınmıştır.
Anahtar Kelimeler
tüketici tercihleri,bilgi edinme süreci,fiyatlar,tüketici algıları,belirsizlik,tüketici davranışı,talep,pazarlama iletişimi,ürün kalitesi,satın alma kararı,karar verme
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Google Scholar, Ebscohost
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2007
Cilt No 3
Sayı 6
Sayfalar 33 / 48
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4

Paylaş