Yazarlar |
Gülsüm Akalın
Marmara Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Serkan DİLEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu makalede karar verme aşamasında belirsizlik altındaki tüketicilerin karar verme mekanizmaları ve araştırma süreçleri incelenmiştir. Malların fiyatları ve kaliteleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan tüketiciler, tüketim kararlarını verirken gerekli bilgiyi elde etmek için araştırma yapmaktadırlar. Bunun için önce tüketicilerin sahip olduğu bilgi türleri sınıflandırılmış, tüketicinin araştırma maliyetlerini etkileyen etmenler ve araştırma kaynakları çalışılmıştır. Ayrıca tüketicinin bilgi eksikliğinin toplam talebe ve ekonomiye etkileri ele alınmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Google Scholar, Ebscohost |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2007 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 6 |
Sayfalar | 33 / 48 |