img
Türkiye de Yeni Ekonominin Tüketicilere Enformasyon Sağlama Olanakları   
Yazarlar
Prof. Dr. Serkan DİLEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Tüketiciler karar süreçleri boyunca talep ettikleri mal ve hizmetler hakkında doğru kararlar vermek için daha fazla enformasyon edinmek isterler. Bu nedenle tüketim kararlarından önce araştırma yaparlar. Teknoloji devrimi enformasyonun daha kolay yayılmasını sağlamış ve ekonominin kurallarını değiştirmiştir; böylece ekonomik yapı değişmiş ve yeni ekonomi doğmuştur. Gelişmiş ülkelerde toplumlar endüstri toplumundan enformasyon toplumuna dönüşmüştür. Bilgisayarlar ve yeni teknolojik gelişmeler tüketicilerin mal ve hizmetler hakkında daha rahat ve etkin araştırma yapmasına yardım etmektedir. Eğer bilgisayar, internet ve telekomünikasyon teknolojileri toplumda yaygın olarak kullanılıyorsa tüketicilerin daha etkin araştırma yapacakları, daha fazla enformasyon toplayıp daha sağlıklı kararlar verecekleri söylenebilir. Bu çalışmanın amacı enformasyon kaynakları tarafından sağlanan olanaklar açısından Türk ve diğer OECD ülkeleri tüketicilerini karşılaştırmaktır. Bu niyetle Türk tüketiciler ve diğer OECD ülkeleri tüketicilerinin enformasyon kaynaklarını kullanma sıklıkları karşılaştırılmıştır.
Anahtar Kelimeler
enformasyon,yeni ekonomi,Türkiye,tüketici
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş